Vážení přátelé,
Divadlo loutek Ostrava p. o. jako správce osobních údajů, si Vás tímto za účelem naplnění zásady transparentnosti ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a poučení subjektů údajů (dále jen „GDPR“) dovoluje informovat o základních aspektech zpracování osobních údajů, která probíhají v rámci činnosti organizace, jakož i o Vašich právech jako subjektů údajů a způsobech jejich uplatnění.
V rámci činnosti organizace dochází ke zpracování osobních údajů především pro následující účely:
plnění povinností organizace dle těchto zákonů: Zákon o obcích, Občanský zákoník, Zákon o dani z příjmu, Zákon o účetnictví, Zákoník práce, Nařízení vlády o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě,Nařízení vlády – katalog prací, Zákon o daních z příjmů, Občanský soudní řád, Exekuční řád, Insolvenční zákon, Zákon o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, Zákon o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, Zákon o nemocenském pojištění, Zákon o důchodovém pojištění, Zákon o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění, Zákon o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, Zákon o zaměstnanosti, Zákon o zadávání veřejných zakázek včetně prováděcích právních předpisů,Zákon o dani z přidané hodnoty, Zákon o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, Zákon o finanční kontrole ve veřejné zprávě,Zákon o kontrole, legislativa EU, Zákon o požární ochraně, Stavební zákon, Zákon o ochraně přírody a krajiny, Zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a souvisejících právních předpisů
Zpracování pro účely propagace a prezentace činností divadla je založeno na souhlasu subjektu údajů. V případě, že byl při získání Vašich údajů vyžadován Váš souhlas, poskytujete tyto údaje organizaci dobrovolně za účelem v souhlasu vymezeném. Udělený souhlas můžete kdykoliv odvolat. Odvoláním souhlasu však není dotčena zákonnost zpracování osobních údajů před jeho odvoláním. Souhlas můžete odvolat zasláním žádosti na emailovou adresu souhlas.gdpr@dlo-ostrava.cz.
Osobní údaje jsou organizací získávány zpravidla přímo od subjektů údajů při uzavření smluv, při poptávce služeb či při přání subjektů zasílat informace o aktuálním dění v divadle. Organizace dále získává některé osobní údaje z veřejných evidencí, od orgánů státní správy nebo na základě zvláštních právních předpisů.
Divadlo získává osobní údaje při zajišťování náboru na školní představení a zasílání VIP pozvánek na premiéry, festivaly a jiné akce divadla. Kategorie těchto údajů jsou pouze adresní a kontaktní.
Organizace zároveň zpracovává fotografie pořízené na akcích pořádaných organizací. Fotodokumentace z akcí organizace se uchovává (archivuje)zpravidla po dobu 10 let a v omezeném rozsahu je zároveň zveřejňována na sociálních sítích a na webu divadla. Fotografie z akcí jsou pořizovány a zveřejňovány na základě souhlasu,resp. svolení fotografovaných osob, popř. v rámci zpravodajské licence pro informování o činnosti organizace. Kamerový systém má záznamové zařízení ve smyčce, záznamy se neuchovávají.
Osobní údaje mohou být pro zajištění stanovených účelů kromě organizace a jejích zaměstnanců zpracovávány také jinými osobami – zpracovateli, a to na základě smluv o zpracování osobních údajů.
Na základě právních předpisů pak mohou být Vaše osobní údaje předány i dalším osobám, které mohou jejich předání vyžadovat na základě právních předpisů, nebo kterým je organizace povinna tyto údaje předat pro splnění svých právních povinností vyplývajících z právních předpisů.
Na základě oprávněného zájmu organizace mohou být některé osobní údaje předávány také dalším osobám, jako příjemcům osobních údajů, a to pro účely čerpání dotace nebo doložení plnění podmínek dotačního programu ohledně již čerpané dotace.
V souvislosti s provozem organizace jsou osobní údaje zpracovávány v souladu s GDPR pouze v rozsahu nezbytném pro naplnění jednotlivých účelů zpracování, zpravidla v rozsahu, ve kterém byly od subjektů údajů získány. Po naplnění stanoveného účelu jsou osobní údaje v omezeném rozsahu ukládány v souladu s právními předpisy. U údajů získávaných od třetích subjektů nebo z jiných zdrojů je rozsah údajů uveden v části 3. této informace.
V souladu se zásadami GDPR jsou osobní údaje ve formě, které umožňují Vaši identifikaci,uchovávány po dobu nezbytnou pro naplnění stanovených účelů v souladu se lhůtami uvedenými v příslušných právních předpisech,smlouvách, vnitřních předpisech organizace nebo v uděleném souhlasu (pokud je udělen jen na omezenou dobu). Po naplnění účelu zpracování je zpracování osobních údajů ukončeno, nicméně dokumenty podléhající archivaci jsou nadále uchovávány pro archivační účely v souladu s příslušnými právními předpisy a spisovým a skartačním řádem organizace. Některé údaje mohou být také dále uchovávány po nezbytně nutnou dobu pro účely ochrany oprávněných zájmů organizace, především pro účely uplatnění nebo vymáhání právních nároků organizace.
Doba uložení osobních údajů pro jednotlivé účely zpracování:
Jako subjekt údajů máte kromě obecného práva na informace o zpracování následující práva, jejichž výkon organizace jako správce osobních údajů plně respektuje:
Právo na výmaz však není absolutní právo a GDPR upravuje řadu okolností, za kterých k výmazu i přes výše uvedené skutečnosti nedojde (blíže čl. 17 odst. 3 GDPR). V případě žádosti o výmaz budete vždy informováni, zda k výmazu došlo a v případě že ne, z jakého důvodu.
Organizace v případě vznesené námitky osobní údaje dále nezpracovává, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
Námitku lze vznést i proti zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu nebo profilování. V takovém případě správce údaje dále nezpracovává.
Žádost o uplatnění Vašich práv dle předchozího článku můžete zasílat standardními komunikačními kanály. Informace o přijatých opatřeních Vám bude poskytnuta bez zbytečného odkladu, v každém případě do jednoho měsíce od obdržení žádosti. Tuto lhůtu však lze v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit až o další dva měsíce. O prodloužení lhůty a důvodech pro takové prodloužení budete informováni ve lhůtě do jednoho měsíce od podání žádosti. V případě, že organizace nepřijme opatření, o která žádáte,budete o takové skutečnosti informování bezodkladně a nejpozději do jednoho měsíce od přijetí žádosti, a to včetně důvodů nepřijetí opatření. V takovém případě máte možnost podat stížnost u dozorového úřadu a žádat o soudní ochranu.
Veškeré Vaše žádosti k uplatnění práv dle předchozího článku budou vyřizovány bezplatně, s výjimkou případů, kdy je žádost zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená, např. proto, že se opakuje. V takovém případě pak může organizace za vyřízení žádosti účtovat přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady organizace.
Ing. Jaroslava Adamková
vedoucí obchodně ekonomického úseku
tel. č.: +420 596 100 503
e-mail: ekonom@dlo-ostrava.cz
Jiří Philipp
vedoucí úseku správy budov
e-mail: technika@dlo-ostrava.cz
tel. č.: +420 596 100 527
Moore Advisory CZ s.r.o., se sídlem Karolínská 661/4, Karlín, 186 00 Praha 8; zastoupená Jednatelem Ing. Radovanem Haukem. Osoba určená pro věcná jednání je Petr Štětka, tel. 734 647 701, mail: gdpr@moore-czech.cz,ID datové schránky: qkbaa2n
AGENDA | ČINNOST | ÚČEL ZPRACOVÁNÍ |
---|---|---|
Stížnost | vyřizování stížnosti | |
Smluvní dokumentace | tvorba, evidence a uzavírání smluv | Naplňování účelu DLO jako organizace zřízené územním samosprávným celkem |
Smluvní dokumentace | vedení celkové účetní evidence, inventarizace, majetku,vystavování účetních a daňových dokladů, zasílání upomínek,evidence pohledávek, inventarizace pohledávek a závazků, evidence převodních smluv od SMO, zpracování podkladů pro soudní vymáhání | hospodaření s majetkem a jeho evidence |
Platová agenda | stanovení nárokových a nenárokových složek platu, stanovení odměn za výkon funkce, výplata platu | měsíční zúčtování platů a odměn za výkon funkce |
Platová agenda | mzdové listy | přehled o výdělcích za daný rok, roční zúčtování daně z příjmu,pro účely důchodového pojištění |
Platová agenda | platová administrativa (vystavování potvrzení) | poskytování součinnosti, vystavování potvrzení pro instituce (ÚP, soudy, exekutoři, insolvenční správce, policie ČR) |
Platová agenda | daň z příjmu fyzických osob | odvod daně z příjmu fyzických osob, roční zúčtování daně |
Platová agenda | sociální, nemocenské a důchodové pojištění, doklady k nemocenským dávkám, MD, otcovská dovolená | odvod pojistného, ELDP, výplata nemocenských dávek |
Platová agenda | náhrada ztráty na výdělku | odškodnění |
Platová agenda | zdravotní pojištění | odvod pojistného |
Platová agenda | srážky z platu | výkon soudních a úředních rozhodnutí, provádění srážek z titulu exekuci, insolvence |
Platová agenda | mzdové listy zaměsnanců | přehled o výdělcích za daný rok, roční zúčtování daně z příjmu,pro účely důchodového pojistění |
Platová agenda | evidenční listy důchodového pojištění, potvrzení k žádosti o důchod | pro účely důchodového pojištění |
Platová agenda | vyhotovování smluv | doplňkové penzijní spoření, životní pojištění, zápůjčky ze SF |
Personální agenda | výběrová řízení | výběr zaměstnanců |
Personální agenda | dohody o pracích mimo pracovní poměr | personální agenda |
Personální agenda | docházkový systém | personální agenda |
Personální agenda | osobní spisy zaměstnanců | personální agenda |
Veřejné zakázky | komplexní organizace zadávání veřejných zakázek – Zadávání veřejných zakázek v zadávacím řízení podle zákona, Zadávání veřejných zakázek malého rozsahu, Postup podle výjimek, Realizace soutěže o návrh, Změna závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku,Ochrana proti nesprávnému postupu zadavatele | Vedení agendy dle zákona o zadávání veřejných zakázek |
Vedení účetnictví | navádění ekonomických subjektů, platby dokladů | navádění ekonomických subjektů FO i PO do IS GINIS |
Inventarizace majetku a závazků | inventurní soupis | zpracování inventurních soupisů |
Faktury | fakturace | evidence a zpracování přijatých a vydaných faktur |
Finanční kontrola | provádění veřejnoprávní kontroly | kontrola čerpání poskytnutých peněžních prostředků v souladu s účelem smlouvy |
Marketing | marketingová činnost | zajištění veletrhů, newslettery, jednání, guestlisty, eventy,kampaně a besedy |
Dotazníky, ankety | dotazování, ankety | sběr údajů, námětů, podnětů, jejich vyhodnocení a administrace |
Vybrané projekty EU | žádost o dotaci | Zpracování osobních údajů pro získání dotace na krytí mzdových výdajů |
Požární ochrana | organizace a koncepce požární ochrany DLO | Zabezpečení úkolů organizace v oblasti požární ochrany |
Mezinárodní spolupráce | zajišťování pobytu partnerů měst v Ostravě a zástupců DLO v partnerských městech, tvorba programu, komunikace při řešení projektu | příprava programu konkrétních akcí, zajišťování ubytování,stravování a dopravy |
Smlouvy s dodavateli | uzavírání a evidence smlouvy a související dokumentace | uzavírání a evidence smluv s dodavateli IT/IS |
Správa majetku nemovitého | vyřizování pojistných událostí způsobených majetkem města a na majetku města ve správě DLO, smlouvy s obchodními partnery, nájemní smlouvy | účelem zporacování je vyřízení pojistné události na majetku nebo zdraví fyzické osoby |
Provoz zařízení a motorových vozidel | sepsání dohody | umožnění užívání služebního vozidla, provoz technických zařízení DLO |
BOZP a PO | firmy zajišťující práce na pracovištích DLO, zajištění školení a absolvování textů, sepsání úrazu, sběr, evidence a archivace | dodržování předpisů BOZP a PO zaměstnanci jiných organizací,dodržování zákona o požární ochraně a vyhl. o požární prevenci |
Správa mobilních telefonů | evidence | evidence a provádění úprav |
Kamerový systém | sledování veřejných prostor DLO kamerovým systémem | ochrana osob, ochrana majetku |
Dětské studio | ZUČ | vzdělávání a výchova mládeže |
Nábor | registrace škol, žadatelů a návštěv představení a akcí DLO | evidence škol, evidence učitelů ZŠ a MŠ, evidence žadatelů |
Studenti na stáži | realizace stáží | vzdělávání zaměstnanců |